måndag 30 maj 2011

Kaffe...

...över skrivbord, kläder, golv och stol. Kan tyckas onödigt. Men allt som sker, har ju en orsak. Trodde genast att sionisterna låg bakom. Men givetvis var det min mamma.
När jag tagit mig hem ifrån en liten artighetsvisit på arbetet, märkte jag direkt att allt inte stod rätt till. Ett visst obehag spred sig snabbt. Ingen disk, alla papperskorgar tömda, och det luktade liksom otäckt fräscht. Mor nöjde sig tydligen inte med att bara bära hem mina kassar med mat, utan hon passade också på att städa lite. Men. Det är ju inte i onödan man har en näve extra sjätte-sinnen över. Så, alldeles strax efter att jag trodde, att jag skulle få dricka upp mitt kaffe, återställde jag undermedvetet oordningen genom att lägga kaffet lite överallt. Jag är fan en klippa. Hoppas min försäkringskontakt på Moderna försäkringar gillar fakturakopior med kaffefläckar på. Och att försäkringskassan gör det. Och att min iPhone gör det. Och mitt jobb som betalar för den gör det. Och min rullstol. Och mina lår.

Fick mina däck pumpade idag också. Det var trevligt. Kommer liksom väldigt mycket längre.

Inga kommentarer: