måndag 9 maj 2011

Arbetslinjen und geek-warning.

Jag är på G. Detta är tredje gången på drygt en vecka jag förgyller tillvaron för mina medmänniskor med ett blogginlägg. Jag kör lite av en modifierad variant av Moderaternas arbetslinjen. Gratis-bloggandelinjen typ. Det känns så bra att vara en del av det nya Sverige. Och snart är det val igen. Det kommer bli så himla roligt att känna sig sådär väldigt delaktig igen. Moderaterna har gjort sig påminda genom att analogt maila mig hem i min brevlåda. Trots att det står "Ingen reklam" på min dörr.

Jag har haft en hel del "hygientekniska"-skäl att inte ta mig utanför dörren så mycket denna veckan. Det gör att saker lätt irriterar mig. Som typ propaganda i min brevlåda. Vill jag ha information, tar jag den till mig genom att söka upp den. Inte genom att källsortera den. Dessutom är det väldigt störande att av ren nyfikenhet behöva lämna t.ex. tv:n när det rasslar till vid ytterdörren.

Men eftersom jag givetvis inte vill vara sämre än de som ignorerar mitt avsaknade informationsbegär, har jag med min fina datorkännedom, och i övrig brist daglig sysselsättning, slängt ihop ett script som rotar igenom deras äckliga hemsida efter epostaddresser och helt sonika mailar dem om nya inlägg ifrån min blogg. För jag tycker mig själv vara en så fantastiskt intressant individ, och vill gärna dela med mig av mina tankar och allt som känns viktigt för mig. Det bör de ju rimligtvis uppskatta. Det känns så skönt att kunna bjuda igen liksom. Helt gratis. Det må så vara att det går lite stick-i-stäv med arbetslinjen att inte generera någon reell inkomst av detta, men jag är inte den som är den. Känns så fint att kunna bjuda igen. Rentav givmilt. Får väl se om de hör av sig för att tacka så hjärtligt.

Hm, detta beteende kan ju knappast betraktas som helt sunt förresten...

1 kommentar:

Malin sa...

Haha! Du e grym Johan! Kram kram!!!!