torsdag 5 maj 2011

Min hyra...

Jag noterade en sak härom dagen. På mitt hyreskontrakt står det att min hyra skall ligga på 6 198 kr. På min hyresavi får jag en fantastisk "Hyresrabatt kabel-tv" på 25 kr, vilket gör att Bostadsbolaget har kalkylerat ihop min hyra till 6 341 kr. Inga stora summor så sätt, men är ju lite fel.
Jag ringde upp fåntrattarna och frågade hur de har räknat. De hade inte någon aning. Blev kopplad till en person som har hand om det här med hyran. Han kom med lite olika förslag på åtgärder jag kanske hade fått som borde kosta mig lite extra. Jag undrade stillsamt om de inte har någon go liten journal över de bostäder de hyr ut så de vet vad som e gjort. De hade de. Han kollade med mig en gång till ifall jag var säker på att jag inte fått någon ny säkerhetsdörr t.ex. Jag upplyste honom att det inte monterats någon sedan första gången han frågade. Jag undrade om det kanske var min fornnordiska varmluftsugn från 1973, som inte fungerar om man väljer att använda varmluftsfunktionen, som kanske hade ett någon form av veteranvärde, vilket kanske skulle krydda hyran lite? Han var osäker. Men hans nya gissning var att det nog var ett gammalt hyreskontrakt. Jag undrade om det var mitt kontrakt. Påskrivet av Bostadsbolaget. I februari. I år, som han syftade på. Han svarade att, på måndag kommer någon som tydligen "kanske vet", precis innan jag skulle föreslå att det är mina trendiga och otroligt fräscha ljusbrunspräckliga plastmattor som kostade. Skit samma, på måndag får vi se vad de säger.

Inga kommentarer: