söndag 6 mars 2011

Arbetsläger

Åh, vad är väl en lördagskväll/natt utan att slänga ett öga i medicinkabinettet och att putsa fälgarna på sin lite bättre begagnade rullstol?
Det är kvällen innan lägret alla snackar om. "Introkurs för ryggmärgsskadade". Det kommer hålla hus på Bosön. Som ligger på Lidingö. Som ligger otäckt nära Solna. Men det skall väl ordna sig. Även om dialekten är något besvärande. Men var ju ute med jobbet igår och vår importerade stockholmare och tillika Grek/Pygmé*, Dimmi, var ju med. Det var något en försäsongsträning. Fast med alkohol. Vilket kanske är det enda ångestdämpade preparat jag kommer sakna. Allt annat har jag ju på recept. En hel vecka utan psykolog kommer bli tungt.

                      * Grek enl. egen utsago då. Har någon sett Kim Jong Il's son på riktigt liksom?

 Eftersom jag i vanlig ordning är ute i god tid så håller jag på att packa nu i stället för imorgon, innan min asfalltshungrande bror kommer förbi för att uppleva mig som medresenär de där goa milen upp. Eller, det är ju skittråkigt att packa, så har inte mer än hunnit berätta för folk att jag skall packa. Som givet börjar jag ju med att blogga för att stilla min omvärlds törst efter att få info om mig. Sitter just och lurar på vad jag kan  tänkas glömma. Det gäller att vara steget före. Det är lite så jag jobbar. Förutom i trafiken då. Eller när jag är sjukskriven. Dessutom inte fått tag i vare sig genotropin eller ryssfemmor till lägret, så kan jag ju inte vänta mig några underverk i vilket fall. Nu blev det just imorgon så jag får väl se till att komma igång, jobba hårt är lite av mitt motto. Arbeit macht frei!

2 kommentarer:

Oliver sa...

Jävlar!!!! Man är avslöjad. Trots mina platåskor o mina gråa slingor i håret så wallraffade du mig. Dags o slänga på den gröna kostymen o dra hem till pappa Kim

N/S sa...

Det där lägret lät inte så dumt faktiskt =) Det är fint på Lidingö, men jag håller med om dialekten! Den är hemsk!