lördag 19 mars 2011

Det går bra nu!

Idag roade jag mig med att duscha, eller gjorde i alla fall ett tappert försök. Kom över på duschpallen fint, men samtidigt som jag fick igång duschen gick något snett i min annars så välkalkylerade viktbalans, vilket resulterade i ett besök på golvet. Efter typ fem minuters försök att ta mig upp duschade jag på golvet. Efter ytterligare ett tiotal minuters glada försök, lyckades jag komma upp genom en genvägen via toalettsitsen. Börjar bli måttlig road av att duscha nu. Skall bli intressant att se hur lång tid bostadsanpassningsenheten här i staden behöver på sig för att läsa igenom min ansökan om lite förändring.



Sitter och funderar lite på frukost, även om man numer har fördelen att slippa resa sig upp och gå iväg och fixa något att äta så tar det emot lite,och då är det inte det att jag är rädd att gå upp mer i vikt, mina 58/59 kg känns ju jävligt manligt, utan det faktum att jag kommer notera att mitt kylskåp inte är så välfyllt. Vilket resulterar i att jag känner att jag måste dra och handla, vilket jag inte känner för. Men får väl ta och äta lite. Kanske skall ta och känna på solen lite ifrån balkongen på samma gång. Min kropp kommer ju hamna i chock, den har fan knappt upplevt solen på sju månader. Det kommer bli som att beställa in lite malignt melanom till brunchen.

Inga kommentarer: