fredag 29 juli 2011

Ettårsjubileum häromdagen

Såg att DN hade en givande artikel som kopplar ihop den där norske terror-Anders handlingar med våldsamma dataspel. Sjukt bra slutsats. Men om jag får spekulera lite vilt så skulle jag säga att en majoritet av dagens unga i så fall skulle behöva lite kognitiv beteendeterapi? Skulle även kunna länka ihop hans dagboksskrivande med dödsskjutningarna. Delar han med tidigare episka profiler som Adolf Hitler. Och, typ Anne Frank. Jävla tur att Anne inte klarade sig. Hon lär ju haft samma driv och hat lille Anders besitter. Dessa dagboksskrivare alltså. Undrar om DN har någon Tips-telefon?


Det är nästan så att man får känslan av att nyhetsmedierna ser det som hänt i Norge som ett extra tillfälle att slänga ur sig mer artiklar för ökade reklamintäkter. Nej, klart de inte gör... Enbart informativt syfte.


Kombinationen av att jag vädrar, samt att mina grannar grillar på balkongen är sådär lyckad känner jag. Nästan så att man bör ta sig upp och stänga balkongdörren. Ligger dock rätt gött här. Kan man blunda lite lätt och låtsas vistas i noen go hängmatta någon annanstans, och om bara någon timme har jag vant mig vid lukten.


Igår var det förresten mitt ettårsjubileum! Höll på att missa det, men kollade i mina fina papper från polismyndigheten i Västra Götaland. Noterade också att jag har tilltalsnamnet Mikael. Kul liten detalj.

Påminde mig dessutom om att jag tänkt försöka ta kontakt med lastbilschauffören jag körde in i.
Står att han mått rätt dåligt över det hela. Lite onödigt. "Ljusblandare på trailer, samt höger bakflygelkant skev" står det i pappren. Känslig jävel liksom.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fan, bra blogg! Du kan verkligen skriva. Känns nästan som att jag känner dig, hmm skumt. SKRIV MER

Johan änna sa...

Ja:) Visst är det en himla fin blogg. Framförallt så är bakgrunden väldigt tilltalande!